Sausos akys ir mityba

Dažnai mityba yra pagrindinė daugelio ligų priežastis. Dėl netinkamos mitybos padidėjęs laisvųjų radikalų kiekis gali būti patogeninių veiksnių priežastis ne tik įvairioms bendrosioms, bet ir akių ligoms. Mes įsitikinę, kad oftalmologai ir dietologai turėtų dirbti kartu, kad efektyviai sudarytų gydymo planą.

Sekite mus socialiniuose tinkluose

Laisvųjų radikalų poveikis

Neteisinga mityba sąlygoja didelę reaktyviųjų deguonies rūšių, pavyzdžiui, deguonies jonų ląstelių koncentraciją organizme, kitaip šie elementai žinomi kaip laisvieji radikalai. Jų koncentracija didėja, nes endogeniniai ir egzogeniniai antioksidantai negali jų tinkamai pašalinti. Pasekmės yra bendro uždegimo proceso pasireiškimas, paveikiantis visus kūno audinius, ypač akis.

Viena iš netinkamos mitybos pasekmių yra ir akių sausumas. Laisvieji radikalai paveikia ašarų liaukas. Kita pasekmė, kuri gali pasireikšti dėl netinkamos mitybos yra akies paviršiaus uždegimas. Šis uždegimas taip pat sąlygoja ašarų gamybos sumažėjimą, o dėl lipidų (riebalų, kuriuos išskiria ašarų liaukos) trūkumo dar iš lemia ašarų sudėties pokyčius.

Pakitusi ašarų plėvelės sudėtis ne taip efektyviai drėkina akį, kas vėliau lemia padidėjusi pavojų uždegimui. Tokia nuolatinė būsena pažeidžia audinius. Taip užsisuka užburtas ratas, kurio pasekmės gali būti tikrai labai skaudžios.

Omega-3 teigiamas poveikis akims

Yra vis daugiau tyrimų apie mitybos ir uždegiminių procesų ryšį. Bene reikšmingiausias tyrimas yra atliktas išanalizavus 39 876 moteris, kuris patvirtino glaudų ryšį tarp mitybos ir akių sausumo. Kai mitybos racione buvo vartojama daug omega-3 riebalų rūgščių ir mažai omega-6, sausų akių sindromo atvejų buvo nedaug, tačiau sumažėjus omega-3 kiekiui ir padidėjus omega-6 – sausų akių sindromas buvo diagnozuotas žymiai didesniam kiekiui moterų.

Kiti tyrimai taip pat pagrindžia, kad mityba, kurioje gausu omega 3 ir mažai omega 6 naudinga pacientų, kuriems diagnozuotas sausų akių sindromas. Netgi buvo pastebėta, kad omega-3 vartojimas sumažina tikimybę žmonėms būti priskirtiems rizikos grupėms, tokioms kaip moterys po menopauzės, vyresnėms nei 65 metų moterims ir pan. Taip pat tyrimais nustatyta, kad jeigu asmens mityboje buvo omega-6 perteklius, sudarius tinkamą mitybos racioną, padidinus omega-3 kiekį jo balansas organizme susinormalizuoja, kas vėlgi labai teigiamai veikia akių sausumą.

Taigi, omega-3 suvartojimas yra pagrindinis faktorius, kuris lemia sausų akių sindromo vystymąsi.

Taigi, omega-3 suvartojimas yra pagrindinis faktorius, kuris lemia sausų akių sindromo vystymąsi. Teigiamą omega-3 poveikį sausoms akims lemia jos priešuždegiminės savybės. Pacientai, kuriems diagnozuotas akių sausumas, negali labai ilgai vartoti vaistų, todėl efektyviausias ir veiksmingiausias rezultatas pasiekiamas subalansavus mitybą, didinant omega-3 kiekį, mažinant omega-6 ir didinant antioksidantų suvartojimą.

Antioksidantai mūsų mityboje

Kitas labai svarbus, tačiau mažai žinomas faktas yra tai, kad omega-3 patekusi į organizmą labai greitai suyra, oksiduojasi ir praranda teigiamą poveikį. Norint to išvengti, svarbu kartu su šia riebalų rūgštimi naudoti ir tinkamus antioksidantus. Norint sustiprinti omega-3 poveikį, reikia naudoti maistą ar papildus, kuriuose gausu vitamino C ir E, polifenolių, kuris randamas juodajame šokolade. Šie deriniai pasižymi  dideliu antioksidaciniu poveikiu ir sustiprina omega-3 veiksmingumą.

Norint sustiprinti omega-3 poveikį, reikia naudoti maistą ar papildus, kuriuose gausu vitamino C ir E, polifenolių.

Sausų akių sindromo prevencija: valgykite teisingai!

Sveikos mitybos pasirinkimas yra pirmas žingsnis į akių sveikatą. Mitybos pagrindas turėtų būti 60% augalinių produktų. Valgykite juos žalius arba virkite garuose, ribokite sūrų ir rūkytą maistą, dažniau valgykite žuvį ir jūros gėrybes.

Norint normaliai paveikti ašarų liaukas, turite išgerti mažiausiai 2 litrus vandens per dieną. Patartina, kad tai būtų įprastas geriamasis vanduo, o ne arbata ar kava. Jeigu patalpoje yra sausa – paros vandens kiekį galima padidinti.

Norėdami išvengti sausų akių sindromo, į savo racioną įtraukite erškėtuoges, mėlynes, citrusinius vaisius, kukurūzus ir špinatus ir apribokite mėsos, kiaušinių, druskos ir cukraus suvartojimą. Norėdami papildomai palaikyti akių drėgnumą, rinkitės drėkinamuosius akių lašus. Rekomenduojame akių lašus su hialurono rūgštimi, kurie pasižymi dideliu efektyvumu palaikant vandens balansą. Taip pat galima rinktis preparatus su vitaminu E, kuris užtikrina greitą ragenos regeneraciją.

Kada paskutinį kartą tikrinotės akis?

Registruokitės pas optometrininką konsultacijai. Akis tikrintis rekomenduojame bent kartą per du metus.

Taip pat skaitykite:

Fotocrominiai akiniai

Fotochrominiai akinių lęšiai

Galukoma klastinga liga

Glaukoma. Kaip užkirsti kelią šios ligos progresavimui?

Maistas akims optikos centras

Maistas akims: kokius produktus vartoti, norint išsaugoti regėjimą?

Taisyklinga mergaitės laikysena ir geras regėjimas

Taisyklinga laikysena – geras regėjimas?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *